torsdag 11 juni 2009


Idag har vi haft sommaravslutning med stort S! Dagen började med dåligt väder och blåst under genrepet, vi funderade ett tag på att flytta in avslutningen i matsalen. Men sen var det som alltid - solen ler mot Ursvik och Ursviksbarnen! Barnen fick midsommarlunch i matsalen, men som alltid var det prinskorven och köttbullarna som var mest populära!

När det sedan var dags för avslutning sprack himlen upp i ett ända stort leende. Barnen sjöng i mikrofonerna, - det är många (alla) som gillar scenen och att få stå i blickfånget. Vi borde nog alltid ha mikrofoner på gården - bra träning!

Tack alla för fantastiska tårtor, jag vet att det krävs "some effort" att göra detta i juni månad när det är fullt upp på alla fronter. Måste också tillägga att jag är imponerad över vilken kreativitet det finns hos er föräldrar - jag har aldrig sett så många olika sätt att göra jordgubbstårtor på!

Det var också nöjda pedagoger som gick med stora leenden hem från arbetet idag, alla hade blivit uppmärksammade av er familjer på de olika hemvisterna. Det betyder mycket! (Jag ser det på dom...)

Förresten - vi tog tyvärr inte själva några bilder på avslutningen. Vi tar tacksamt emot... för att kunna visa barnen.

Nu ska även jag gå och lägga mig... med ett leende på läpparna!

/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar